Založ si blog

Čo sa skrýva za slovom „podnikanie“

Nedá mi to pokoj už dlhšiu dobu. Dá sa povedať že dosť často nakupujem prostredníctvom internetových obchodov. Samozrejme vždy si pozriem viac obchodov a kúpim iba to čo je pre mňa cenovo najzaujímavejšie tiež zohľadňujem i podmienky predaja a dopravu. Pred dvomi mesiacmi som náhodou našiel veľmi zaujímavú ve . Nepátral som po extrémnych rozdieloch a nechcel som to kúpiť. Najprv som si myslel že je to omyl. Nebol to omyl. Ten istý výrobok ( nebudem písať konkrétny názov a konkrétne obchody) predávajú vo viacerých obchodoch ako je to obvyklé, ale s malilinkým rozdielom. Chápem že každý má iné podmienky a chce čo najviac zarobiť, ale ….

obchod č. 1 – výrobok o rozmeroch 46x21x11 …….. cena 37,80 eur

obchod č. 2- výrobok o rozmeroch 46x21x11………. cena 3,99 eur

obchod č. 3- výrobok o rozmeroch 46x21x11………. akcia 169 eur prečiarknuté a cena 139,90 eur

No čo už ide sezóna tak môžeme žmýkať.

Nie je to ohováranie alebo výmysel pretože po zväčšení priložených obrázkov výrobkov je zreteľne vidno logo výrobcu a to je vo všetkých troch prípadoch zhodné, farba je tiež rovnaká.

Neviem ako to mám pomenovať v duchu som to už urobil a myslím že to bolo veľmi výstižné.

U nás je to totiž tak a preto sa máme tak ako sa máme. Neskutočne drzé okrádanie zákazníkov, nenažratosť nemá hraníc. Ako je to vlastne s tvorbou cien ? Po Jánošíkovsky – od buka do buka , kto je drzejší ten je bohatší. Keď mi niekto bude argumentovať – veď kúp tam kde to je lacnejšie – odpoveď jednoduchá – to nie je argument a ty to tiež nerobíš – keď nakupujem v kamennom obchode tak kvôli výrobku za 3,99 by som precestoval vlastne celú republiku. Toto je novodobé získavanie peňazí bez vynaloženia práce a toto je ten nevyhovujúci systém. Zákon džungle. Potom vidíme ako sa v médiach vychvaľujú „ treba tvrdo pracovať tak ako tvrdo pracujem ja“ Všetci chápeme a vidíme i pravú skutočnosť a iba im pritakávame a s obdivom híkame – mlčky – ten kto by povedal – nekecaj rozprávočky a prestaň kradnúť by bol rozdupaný ako červík stádom slonov.

Podľa mňa by mal reálnosť cien niekto kontrolovať. Kde je tá hranica výšky cien ktoré sú až nemorálne prehnané ?

 

Výsmech, alebo nepochopenie reality. . . . .

03.02.2013

Ľudia – nezúfajte… Naozaj nezúfajte nikto ani tí hromadne prepustený. V nemenovanom našom časopise pre ženy som si prečítal univerzálny návod ako na to. Autorka článku tvrdí že ľudia bez práce vlastne na prepustení získajú a otvárajú sa im nové neobmedzené možnosti zárobku lepšieho ako mali predtým. Bol som dojatý nad týmto tvrdením a otvorili sa mi [...]

Ilúzia alebo skutočnosť. .. .

11.11.2012

Píšeme blogy, hunreme, šomreme, sme nespokojný a všetci máme to svoje správne riešenie, ktoré by z nášho štátika má urobiť super štátisko. Nemám vo zvyku sledovať všelijaké reality shov na TV Markíza. Občas sa predsa ale pozriem čo to tam vystrája špeciálne vybraná reprezentačná vzorka našej zdravej slovenskej populácie. Pripadá mi to naozaj ako pravdivé [...]

Miera hodnoty práce

06.10.2012

Miera hodnoty práce Terajšia doba je charakteristická pre mňa nepochopiteľnými paradoxamy. To čo je biele niekto označí za zelené a všetci tomu okamžite uveria a svorne to nazývajú zeleným, a to len preto, aby sa zapáčili tomu „niekomu“ . Pojem „zákon“ už dávno stratil podstatu svojho významu. Čo tam po tom, treba si to uľahčiť, urobiť sa dobrým, múdrym [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 20277x
Priemerná čítanosť článkov: 2028x

Autor blogu

Kategórie